Kako napisati i održati govor

- Tekst se nastavlja nakon oglasa -

Više ili manje uspješne govornike najčešće viđamo u medijima – svaki dan.

Kao i sve druge vještine, i ova se stiče iskustvom, ali ćemo vam mi dati određene smjernice kako napisati i održati govor – da znate odakle krenuti.

Obratite pažnju na ciljnu grupu čiju pažnju morate pridobiti

Prvo razmislite o tome i prilagodite način i rječnik koji koristite. Ako su mlađi, pokušajte upotrijebiti što više modernih primjera, dok se u slučaju starijih obratite starim dobrim klasicima.

kako napisati i održati govor

Odredite koliko će dugo trajati vaš govor

Ovisno o dužini, podijelite vrijeme za uvod, iritaciju, odnosno prezentaciju problema, njegovo rješenje i zaključak. Ostavite zadnji dio za pitanja i odgovore.

Prvo napišite glavne stavke

Razmislite o svakoj od njih neko vrijeme i zapišite svoje ideje. Važno je da odvojite vrijeme za to kako biste izbjegli moguće greške ili propustili neke važne detalje. Svaki govor treba da sadrži osnovne informacije o vašoj biografiji. Predstavite se na samom početku, pa ćete pružiti važne informacije o sebi.

Sastavite svoj govor u miru i tišini

- Tekst se nastavlja nakon oglasa -

Vrlo je važno da imte mirno okruženje u kojem ćete se što lakše skoncentrisati prilokom pisanja vašeg govora, da bi on na kraju bio što bolji. Kada ste ga napisali pročitajte ga naglas nekoliko puta. Pročitajte ga i svojim najmilijima čiji vam savjeti mogu pomoći.

Umjerena šala nije na odmet

Pokušajte svoj govor obogatiti malim šalama, zanimljivim primjerima, modernim pogledom na temu i na taj način zadržati pažnju svoje publike. Usput ćete razviti prijateljski opuštenu atmosferu koja će opustiti i vas same i rješiti vas treme i nervoze zbog činjenice da vas publika prosuđuje.

Aktivno uključite publiku u svoju prezentaciju

Ključno je publiku angažovati u svoju prezentaciju, odnosno govor, kako ne bi bili samo nijemi posmatrači i slušatelji onoga što vi imate da kažete. To ćete učiniti tako što ćete, na primjer, postaviti isto pitanje na početku i na kraju govora. Poenta je u tome što će zahvaljujući vašem govoru biti bogatiji za nova znanja.

Prateći materijal

Važno je upotrijebiti sve raspoložive načine i resurse kojima ćete angažovati publiku. Pokušajte dobiti što više pratećeg materijala u obliku statističkih činjenica i primjera u svakodnevnom životu.

Zaključak je najvažniji

Pokušajte svoje rečenice učiniti što jednostavnijim uzimajući u obzir izgovor i dikciju. Ukoliko zaključne riječi nisu jasne i u direktnoj vezi sa temom o kojoj ste govorili, ostavit ćete publiku zbunjenu pri završetu i pokvariti ukupan dojam svog do tada uspješnog govora.

Savjeti i napomene

- Tekst se nastavlja nakon oglasa -

– Ako želite ostaviti najupečatljiviji utisak, uzmite u obzir vizuelni momenat, koji uključuje vaš način oblačenja, izgled prezentacije i samu atmosferu.

– Tokom govora, pustite da vaše oči prate rečenice. Za svaku misao, rečenicu ili odlomak pogledajte drugu osobu. Na ovaj ćete način uspostaviti najbolji kontakt sa publikom. – Govor tijela može imati pozitivan ili nepovoljan učinak na vaš govor. Pokušajte da ne mašete nepotrebno rukama, ali isto tako da ne budete previše statični.

- Tekst se nastavlja nakon oglasa -
- Oglašavanje -