U svijetu poduzetništva, email marketing i dalje ostaje ključan alat zbog svoje pristupačnosti i sposobnosti da angažira publiku, izgradi vjerne pratitelje i potakne prodaju. Posebno se on ističe kod manjih tvrtki.
No, unatoč njegovoj moći, mnoge email kampanje ne uspijevaju zbog nezanimljivog sadržaja i nedostatne strategije. Poznati marketing stručnjaci pomogli su nam u detekciji 10 najčešćih grešaka u email marketingu i kako ih izbjeći.
10 najčešćih grešaka u email marketingu
Ovdje su ključne greške koje možete izbjeći kako biste poboljšali kvalitetu i učinkovitost svojih email kampanja:
Preagresivna prodajna taktika
Iako je primarni cilj email marketinga poticanje prodaje ili povećanje prometa na web stranici, pretjerano agresivne prodajne poruke mogu dovesti do gubitka interesa pretplatnika. Nicolas Straut, poznati SEO suradnik u Funderi, savjetuje pronalaženje ravnoteže.
Primjerice, trgovina koja se bavi prodajom alata može redovito slati korisne savjete i trikove o održavanju alata ili projektima za poboljšanje doma. Ovaj pristup ne samo da korisnike angažira vrijednim sadržajem već i gradi trajne odnose, što rezultira većim postotkom otvaranja e-mailova i poboljšanim stopama konverzije.
Nedovoljna optimizacija za mobilne uređaje
S obzirom na to da većina korisnika otvara emailove putem pametnih telefona, ključno je osigurati da su vaši mailovi prilagođeni mobilnom pregledu. Shannon Howard, urednica sadržaja u The Predictive Index, ističe važnost testiranja formata mailova na različitim uređajima kako bi se osigurala čitljivost i funkcionalnost.
Prema istraživanju tvrtke Adestra, emailovi koji se ne prikazuju pravilno na mobilnim uređajima riskiraju brisanje od strane gotovo 75% primatelja.
Zanemarivanje reputacije pošiljatelja
Zanemarivanje reputacije pošiljatelja može značajno utjecati na stopu mailova koji završavaju u spamu. Ova ocjena, koju postavljaju davatelji internetskih usluga, uzima u obzir dnevni volumen slanja mailova te stope odbijenih i odjavljenih primatelja. Manji volumen slanja mailova može rezultirati višom reputacijom pošiljatelja.
Za poboljšanje reputacije pošiljatelja važno je redovito pratiti tu ocjenu. Jednostavan način za to je korištenje alata poput Sender Score-a, gdje unosom vaše URL adrese i mjesečnog volumena slanja mailova možete dobiti ocjenu. Osim toga, dobit ćete i izvještaje o reputaciji pošiljatelja, te savjete kako poboljšati ocjenu, što bi trebalo rezultirati manjim brojem mailova koji završavaju u spamu.
Zanemarivanje segmentacije korisnika
“Marketing je puno učinkovitiji kada je poruka ciljana“, rekao je Michael Cohen, marketinški stručnjak s više od 20 godina iskustva, uključujući više od 10 godina kao potpredsjednik marketinga u tri tvrtke. “Što dublje idete, to je bolje. Demografski podaci poput spola i dobi dobri su počeci, ali dublja segmentacija temeljena na ponašanju, poput kupovnih navika, pruža još veću vrijednost korisnicima i veću marketinšku učinkovitost.”
Važno je prilagoditi se potrebama svakog korisnika putem tehnike nazvane segmentacija korisnika, koja uključuje sortiranje korisnika u manje grupe s sličnim kupovnim navikama. Kada šaljete marketinške mailove direktno usmjerene prema tim grupama, korisnici su skloniji angažiranju s vašim sadržajem. Zanemarivanje ove pristupačnije strategije česta je greška u email marketingu.
Odsustvo jasnih poziva na akciju
Svaki email treba imati jasno definiranu svrhu. Bez obzira želite li potaknuti korisnike da kupe proizvod ili vas prate na Instagramu, ključno je imati poziv na akciju (CTA). Bitno je jasno navesti što očekujete od korisnika; inače, samo ćete zatrpavati njihov inbox.
“Odlučite što želite da primatelj napravi, privucite njihovu pažnju na to – u obliku velikog i uočljivog gumba ili nečeg sličnog – i omogućite da se akcija izvrši u što manje klikova“, rekao je Sean Luechtefeld, direktor komunikacija u ANCOR-u.
No, važno je izbjeći pretjerivanje s pozivima na akciju. Ne želite zbuniti ili preopteretiti primatelje mailova.
“Ako od svojih pretplatnika tražite da kupe više proizvoda, prijave se na drugu email listu, objave fotografiju na Instagramu, podrže neki uzrok i još sedam drugih stvari, vjerojatno ćete podijeliti svoju publiku na različite tragove konverzije“, upozorio je Luechtefeld. “Rezultat? Imate 100 ljudi koji poduzimaju 10 različitih akcija umjesto da imate 100 ljudi koji poduzimaju jednu akciju.”
Ignoriranje GDPR-a
Kada je Opća uredba o zaštiti podataka Europske unije (GDPR) stupila na snagu u svibnju 2018. godine, svijet email marketinga se promijenio. Da bi se uskladili s GDPR-om, tvrtke moraju dokazati da su njihovi korisnici aktivno pristali primati mailove od njih. Iako ovi propisi direktno ne vrijede za mailove poslane američkim korisnicima, dodavanje opcije za aktivnu suglasnost na vašu email listu dobra je praksa bez obzira na lokaciju vaših primatelja.
“Čak i tamo gdje nije ilegalno prema stvarnom zakonu u SAD-u, takvi mailovi se smatraju spamom od većine ljudi i svih pružatelja usluga e-pošte, što znači da ćete biti podložni ‘zakonu spam filtara’, koji će kažnjavati sve mailove koje šaljete, ne samo marketinške mailove“, ističe Anne P. Mitchell, odvjetnica za internet pravo i politiku te izvršna direktorica Instituta za društvenu internet javnu politiku.
Zanemarivanje analitike
Za stvaranje dosljedno angažirajućih email marketing kampanja ključno je koristiti analitiku. Važno je pratiti stope otvaranja i klikanja vaših kampanja, kao i vidjeti koliko novih pretplatnika dobivate i koliko ljudi odjavljuje primanje mailova. Analizirajte zajedničke karakteristike mailova s najvišim stopama otvaranja i klikanja kako biste informirali buduće kampanje. Naučite o najvažnijim email marketing metrikama koje trebate pratiti.
Ako ne pratite analitiku, bit će izuzetno teško razviti i poboljšati svoju strategiju email marketinga. Neke usluge za email marketing integriraju se s Google Analyticsom, što vam pomaže pratiti čitatelje koji dolaze s vaših email kampanja na vašu web stranicu.
Kod evaluacije alata za email marketing, možete naglasiti pronalazak platforme s širokim spektrom alata za analitiku. Ako vaše marketinške kampanje ovise o email marketingu, korisno je koristiti detaljan alat za email marketing.
Pisanje loših naslova emailova
Dobivanje primatelja emaila da otvore vaš email prvi je korak u uspješnoj email kampanji. Prema Mailchimpu, prosječna stopa otvaranja za mailove prema analiziranim industrijama iznosi 21,33%. No, jeste li znali da otprilike 47% primatelja emaila otvori email temeljem samog naslova?
Pokušajte slijediti najbolje prakse za naslove. One variraju ovisno o tvrtki, ali dobra je ideja držati naslove kratkima. AWeber je otkrio da su naslovi mailova obično kraći od 60 znakova, a prosječan naslov je malo više od 40 znakova.
Za optimalno angažiranje, pišite kratke naslove koji su jasni i privlačni. To je lakše reći nego učiniti, ali pridržavanje općeg pravila da naslovi budu kraći od 60 znakova može vam pomoći da se istaknete u inboxu primatelja.
Ovisno o publici, neke tvrtke možda uoče da korištenje emotikona ili živopisnog jezika u naslovu povećava stope otvaranja. Druge tvrtke možda postignu bolji uspjeh s ozbiljnim i profesionalnim formulacijama. Ton naslova ovisi uglavnom o vašim primateljima emaila.
Korištenje previše slika
Slike mogu učiniti email preglednijim i privlačnijim. Međutim, neki primatelji mogu blokirati prikaz slika u mailovima. Kada koristite previše slika, praktički šaljete prazan email. Iako možete dodati alternativni tekst koji će se prikazati tamo gdje slike nisu prikazane, to neće imati isti učinak kao odlomci i rečenice.
Kako biste izbjegli ovu grešku u email marketingu, koristite najviše nekoliko slika u svojim mailovima i ravnomjerno ih rasporedite. Dodatan savjet – održavajte ukupnu težinu slika u rasponu od 600 kB do 800 kB, i ponovo spremite PNG i JPEG datoteke kako biste smanjili njihovu veličinu datoteke. Mnogi korisnici imaju zatrpane mailove i manjak prostora, stoga bi vrlo brzo mogli ići na blokadu u slučaju da šaljete prevelike slike.
Slanje emailova u pogrešno vrijeme
Podaci iz HubSpot-a sugeriraju da mailovi poslani u 11 sati imaju najviše stope otvaranja. Međutim, to ne znači nužno da je 11 sati najbolje vrijeme za slanje emaila za vašu tvrtku i publiku.
Vrijedi eksperimentirati s različitim vremenima slanja kako biste utvrdili koje je najbolje za vašu publiku. Podaci iz Campaign Monitor-a sugeriraju da su srijeda i petak najbolji dani za slanje mailova. Također, to je opet od tvrtke do tvrtke.
Dobra praksa je slati mailove tijekom vremenskog okvira koji ima smisla za vašu ciljnu publiku. Na primjer, Morning Brew šalje dnevni email oko 5 ili 6 sati ujutro s najnovijim vijestima iz poslovnog svijeta.
Ovaj bilten stiže rano ujutro jer njegova publika obično čita bilten prije posla. Rano slanje također osigurava da bilten neće kasniti za najnovijim vijestima svaki dan. Ako bi bilten bio poslan u podne i velika poslovna priča izašla bi u 11:30, timu ne bi ostavilo puno vremena da sastavi inteligentan i dobro istražen članak.
Čak i ako vaša tvrtka ne šalje informacije osjetljive na vrijeme putem emaila, dobra je ideja utvrditi kada vaša publika voli vidjeti vaše mailove. Izbjegavajte slanje u neobičnim satima, jer se mogu izgubiti u prepunom inboxu.
Dodatni savjet – personalizirajte email kampanju
Najbolji mailovi angažiraju svoju publiku. Za to je važno stvarati personalizirane poruke, kao što je lansiranje segmentiranih email kampanja ili uključivanje imena primatelja u naslov emaila.
Ako ste mala tvrtka s malom email listom, možete personalizaciju dovesti na dublju razinu nego što to mogu veće tvrtke. S obzirom da ljudi primaju desetke promotivnih mailova svaki dan, prilagođavanje vaše poruke specifično pojedinim grupama ili ljudima koji se pretplate na vaše kampanje može donijeti odlične rezultate.
Slanjem segmentiranih poruka s personaliziranim tekstom imate bolje šanse da netko reagira na vaš email. To vam daje bolju šansu da ih pretvorite u kupca ili klijenta.
Izbjegavanjem grešaka u email marketingu do boljih rezultata
Izbjegavanjem uobičajenih grešaka u email marketingu koje smo naveli, možete očekivati veće stope otvaranja, veći angažman korisnika i bolje stope konverzije.
Također možete biti sigurni da su vaše prakse u skladu s propisima o zaštiti podataka i da ne riskirate kazne i sankcije. Kada se koristi na pravi način, email je izvrstan kanal marketinga. Sada kada znate greške koje treba izbjegavati, možete postaviti plan email marketinga za uspješan rast vašeg poslovanja.
Email marketing ostaje moćan alat za male tvrtke i velike korporacije. Kako biste iskoristili svoj potencijal, važno je naučiti iz grešaka drugih i primijeniti najbolje prakse u svojim kampanjama.
Redovito pratite rezultate vaših mailova, prilagođavajte strategiju prema povratnim informacijama i uvijek se prilagođavajte preferencijama i ponašanju vaše publike. Odabir dobrog alata za email marketing također je ključan korak u osiguravanju uspješnih kampanja.