Trendovi u 2021. godini za web stranice

Trendovi u 2021. godini za web stranice koji će sigurno oblikovati i vaš naredni dizajn sajta, te poboljšati način na koji ljudi doživljavaju vašu web stranicu.

1. Retro fontovi

Vidjeli smo da mnoge stare stvari opet postaju cool. Retro fontovi iskusili su veliki pad svoje popularnosti; mnogi dizajni koji sadrže vintage tipografiju nisu dobro ostarili. Međutim, povraćaj tipografije prošao je kroz malo preporoda. Ne vidimo iste umorne fontove. Umjesto toga, stilizacija i malo umjetnosti preispituju ono što retro fontovi mogu biti.

Ovo spajanje starog i novog vidimo na stranici za promociju Spotify’s Carnival. Oni udahnjuju novi život tradicionalnim, podebljanim fontovima uz malo eksperimentisanja. Ovo je dobar primjer uzimanja tradicionalnih fontova uz zadržavanje čitljivosti.

2. Parallax animacije

Parallax efekti godinama su bili trend u izradi web stranica, a 2021. nadamo se da ćemo vidjeti suptilnija i kreativnija istraživanja onoga što se paralaksom može postići.

Imajte na umu da previše pokreta u paralaksnim efektima može biti štetno za ljude s vestibularnim poremećajima, jer iluzija dubine i kretanja može uzrokovati dezorijentaciju i vrtoglavicu. Evo nekoliko smjernica koje vidimo kako više dizajnera uzima u obzir kako bi se osiguralo da uključuju paralaksu minimalno i bez nanošenja štete:

  • Ne dopustite da efekti paralakse odvlače pažnju s važnih informacija,
  • Ne otežavajte korisniku izvršavanje važnog zadatka,
  • Smanjite broj efekata paralakse na minimum,
  • Smanjite količinu paralaksnog kretanja unutar svake instance,
  • Ograničavajte efekte paralakse unutar malog područja ekrana,
  • Uključite opciju za korisnike da isključe efekte paralaksa.

Radujemo se što ćemo naredne godine vidjeti paralaksni svitak koji se koristi suptilno, ne radi blistavog efekta, već kao alat za naglašavanje ili isticanje važnih dijelova sadržaja.

Trendovi u 2021. godini za web stranice
Trendovi u 2021. godini za web stranice 2

3. Horizontalno pomicanje

Ranije smatran promašajem web dizajna, vodoravni pomak se vraća. Vidimo sve više web dizajnera koji nastavljaju eksperimentirati s vodoravnim pomicanjem. Oni koji to rade najbolje razbijaju obrazac ne radi različitosti, već kao praktičan način progresivnog otkrivanja sekundarnih informacija, kao u galeriji slika.

Budite pažljivi pri tome kakav bi sadržaj imao koristi od prikazivanja u vodoravnom pomicanju – galerija fotografija dobar je kandidat jer će vodoravno pomicanje korisnicima prikazati mali pregled i omogućiti im mogućnost da vide više ili se nastave pomicati niz stranicu. Izbjegavajte vodoravno pomicanje za tekst koji treba pročitati.

4. 3D vizuelni elementi

Pojavom zaslona veće rezolucije, 3D dizajn je daleko odmaknuo od blokadnih i zakošenih ivica Geocities-a. Umjesto da odvraćaju pažnju, oni dodaju cjelokupno korisničko iskustvo. 3D elementi dodaju osjećaj jedinstvenosti i dimenzionalnosti bilo kojoj web stranici.

5. Multimedijska iskustva

Sa većinom ljudi koji imaju pristup bržim internetima, multimedijska ‘web iskustva’ iskaču svugdje. Objedinjavanje vizualnih elemenata, teksta, videa i zvuka čini bogato korisničko iskustvo.

Uspješni dizajni 2021. godine koristiti će ograničenja sa multimedijalnim iskustvima:

  • Dajte prioritet jednostavnosti, poput kombiniranja pokreta i zvuka. Previše događaja može ljudima ili kognitivnim poremećajima odvratiti pažnju ili ih poraziti.
  • Zamišljeno koristite različite medijske formate kao način za maksimalnu dostupnost sadržaja.
  • Uključite natpise i transkripte za svu unaprijed snimljenu multimediju.
  • Uključite zamjenski tekst za slike, a složene slike pratite dužim opisnim tekstom.
  • Osigurajte da je sav tekst izrađen u HTML-u, a ne da se prikazuje unutar slika.
  • Izbjegavajte automatsku reprodukciju videozapisa ili pokreta: umjesto toga, pružite jasno dugme “reproduciraj” koje korisniku daje mogućnost reprodukcije i pauze sadržaja.