Ljepota se može uspješno kupiti i prodati

Pionir kozmetičke industrije Elizabeth Arden bila je prva u mnogo čemu: prva je predstavila sjenke za oči ženama Amerike (1914); prva je proizvela preparate u pakovanjima prilagođenim putovanjima (1917); prva je ponudila uslugu šminkanja u prodavnicama; prva je uvela putujuće prezentacije.

Ljepota se može uspješno kupiti i prodati koncept je koji je Elizabeth – a shvatila ina osnovu toga kreirala jednu od najpopularnijih kozmetičkih komapnija u historiji.

Rane godine poslovanja

Krema koju je kreirala 1930. godine i dalje je daleko najprodavaniji proizvod ovog brenda. Pravi pionir.

Vodila je međunarodni biznis u vrijeme kada je tek nekoliko žena bilo na čelu velikih kompanija. Rođena u Kanadi, odrasla na skromnoj farmi, Arden se preselila u New York početkom 20. vijeka i otvorila svoj prvi kozmetički salon. Iako joj je nedostajalo formalno obrazovanje, imala je odlučnost i smisao za biznis koji su njenom brendu donijeli globalni uspjeh.

U vrijeme dok se školovala za bolničarku upoznala je biohemičara koji je razvijao medicinsku kremu za opekotine i fleke i tako došla na ideju da iskoristi veliki potencijal tržišta kozmetičkih preparata. U to doba ugledne žene nisu nosile šminku pa se vrlo malo moglo uraditi da bi se sakrili nedostaci na koži. A žene su to željele.

Nije odustajala

Njeni kućni eksperimenti nisu davali rezultate, a nisko plaćeni poslovi koje je radila rađali su nezadovoljstvo koje je 1907. godine poslalo na put u New York.

Tu nije gubila vrijeme. Da bi saznala sve što može o tržištu njege kože, prihvatila je posao blagajnika u salonu Eleanor Adair. Florence, kako je njeno kršteno ime, ubrzo je počela da uči o tretmanima za lice i postala jedna od traženijih kozmetičarki u salonu.

Ljepota se može uspješno kupiti i prodati

Pored toga učila je sve što je mogla i o marketingu i načinu privlačenja klijenata. U svom pohodu na znanje, obilazeći različite salone, upoznala je Elizabeth Hubbard, ženu koja će postati njen prvi poslovni partner.

Marketinški genije

Udružile su snage 1909. godine i otvorile salon na prestižnoj Petoj aveniji. Partnerstvo nije dugo potrajalo. Nakon samo šest mjeseci, zbog čestih neslaganja rastale su se. Salon u kome je ostala zvao se „Gospođa Elizabeth Hubbard“ pa je Florance odlučila da zadrži ime Elizabeth, djelimično i da bi uštedjela novac za novu reklamu, i doda privlačno prezime Arden koje je navodno preuzela iz pjesme Alfreda Tennysona.

Kada je Arden započinjala posao, tretmani u salonima smatrani su prihvatljivim, ali korištenje šminke ne. Početkom 20. vijeka samo su glumice i „prijateljice noći“ nosile šminku. Ipak, žene su stjecale veću nezavisnost i stavovi o tome šta je dopušteno polako su se mijenjali. Ideja da žene mogu poboljšati svoj izgled s malo šminke postepeno je postajala prihvatljiva. Na talasu društvenih promjena izgradila je svoj uspjeh.

Ljepota se može uspješno kupiti i prodati

Iako je bila poznata kao osoba skromnih prohtjeva, znala je na čemu ne treba da štedi. Sama je čistila svoj bogato opremljeni salon, sama je vodila knjige, ali se u isto vrijeme reklamirala u prestižnom Vogue-u i aktivno slala pamflete ističući prednosti dobre njege kože. Nikada nije štedjela ni na pakovanju, stavljajući atraktivne zlatne etikete i ružičaste satenske mašne.

Da je zaista bila marketinški genije pokazuje i to što je uzorke svojih proizvoda slala istaknutim robnim kućama u New Yorku prije nego što je itko za to čuo. Proizvodi su se brzo rasprodavali, a glas o brendu se širila.

Čak ni Velika depresija nije imala negativan utjecaj na njen profit. Većina bogatih kupaca obožavala je njene proizvode i nije mogla bez njih, čak i kada su bili prisiljeni da odustanu od drugih luksuza.

Bila je poznata kao osoba ne naročito uglađenih manira, nefleksibilna, sklona izljevima bjesa kad god nije bilo po njenom i oštra prema poslovnim saradnicima i zaposlenima. Bila je veliki radnik i to je očekivala od svih oko sebe.

Elizabeth Arden se nikada nije penzionisala. Zadržala je prilično krut stil rukovođenja čak i u kasnijim godinama i narušenog zdravlja.

1962. godine dobila je Legion d’Honneur francuske vlade za brojne doprinose u industriji kozmetike.

U vrijeme njene smrti brend Elizabeth Arden imao je oko 100 salona širom sveta. Kompanija danas zarađuje više od 1,1 milijarde dolara godišnje i jedno je od najprepoznatljivijih imena u svetu kozmetike.

Author

Podrži nas i podijeli članak s prijatlejima