back to top

Kako izgleda marketing plan

Bez obzira da li se radilo o mladom ili relativno starom biznisu marketing plan je osnova uspjeha.

Međutim kako izgleda marketing plan, šta ga to čini toliko bitnim i kako da kreirate vlastiti marketing plan su pitanja koja stalno kruže u biznis svijetu. Gledajte na marketing plan kao stazu kojom morate kročiti kako bi stigli do uspjeha. Naravno i bez marketing plana se može uspjeti, ali je uvijek bolje pratiti unaprijed određeni put neko donositi spontane i nekalkulisane odluke.

Jednostavno na ovaj način ostavljate sebi manje prostora za pogrešku.

Glavni dio marketing plana

Glavni dio svakog marketing plana jeste ciljna grupa. Kome prodajte proizvod, da li je to određeni spol ili možda određena dobna skupina sve su ovo elementi koje morate odrediti prije nego što započnete vlastiti biznis.

Recimo da ste otvorili online prodavnicu u kojoj prodajte igračke ili možda pišete o blog na temu igračaka za djecu jasno je da su vaša ciljna grupa djeca i roditelji.  Ako dijete vidi vašu online prodavnicu zamolit će svoje roditelje da mu kupe jednu vašu igračku ili ako roditelj pročita tekst o određenoj igrački sigurno će smatrati da je to adekvatan rođendanski poklon za svoje dijete.

kako izgleda marketing plan
Kako izgleda marketing plan

Bez ciljne grupe vi lutate u mraku i jednostavno ne znate kome prodajte vaš proizvod ili uslugu.

Kada spojite vašu ciljnu grupu s kvalitetnim ključnim riječima koje možete istražiti preko Google Keywords aplikacije onda dobijate dobitnu kombinaciju. Google je veoma moćno oružje kada se govori o marketingu i sistem kakav posjeduje Google nema niti jedna kompanija na svijetu stoga ga dobro iskoristite.

Preporučujemo vam da učite dosta o SEO optimizaciji i ključnim riječima, zašto su bitne i kako iskoristiti puni potencijal ključnih riječi. Ukratko ključne riječi vas podižu na prvu stranicu Google rezultata pretraživanja, a od toga nema bolje reklame. Ako niste na prvoj stranici rezultata pretrage kao i da niste na internetu. Zamislite da vaša stranica i ne postoji stoga morate težiti prema boljoj SEO optimizaciji i kvalitetnijoj upotrebi ključnih riječi.

Sadržaj i reklamiranje

Sadržaj je veoma važan kada kreirate marketing plan. Morate dobro odlučiti šta želite i kako želite pisati o vašem proizvodu ili usluzi. Ipak postoji jedna olakšica, a to je da bez obzira da li pišete dugi tekst za blog ili kratki opis za online prodavnicu tekst mora biti jasan, tačan i precizan. Dakle, ne smijete izgledati kao da aktivno prodajte klijentu proizvodi ili uslugu ovo  može samo dovesti do negativnog efekta.

Morate približiti proizvod korisniku navesti sve bitne elemente proizvoda pokušajte proizvod staviti u realne situacije gdje se može koristit. Pišete dakle, opušteno ali opet tačno nema okolišanja i prevelikog zavlačenja klijenata. Niko ne voli čitati paragrafe i paragrafe tekstova kako bi na kraju došli do informacije.

kako izgleda marketing plan
Kako izgleda marketing plan

Reklamiranje se može raditi na više načina. Možete se reklamirati kroz Google AdSense program tako što će Google određivati koliko će se vaša reklama prikazivati i kome, naravno vi morate platiti novac. Također možete se reklamirati i preko društvenih mreža. Bez obzira za koju se društvenu mrežu odlučite Facebook, Instagram, Twitter nećete pogriješiti. Prijateljski savjet bi bio da koristiti Facebook i Instagram zato što su ovo dvije mreže koje se najviše koriste na Balkanu, ma da ni s Twitterom nećete puno pogriješiti.

Pogledajte par tutorijala kada su reklame najefektivnije i kada ljudi najviše koriste društvene mreže. Ovo će vam pomoći da ostvarite što više vrijednosti u odnosu na novac koji ćete dati da se reklamirate.

Nadamo se da su vam ovi savjeti pomogli i da sada imate jasnu sliku šta je to marketing plan i kako izgleda marketing plan. Pokušali smo da budemo što jednostavniji i kraći iako je ovo tema o kojoj se može još mnogo toga reći, ali ovo su bitni elementi koje morate znati bez obzira o kojem marketing planu se radilo.

MOŽDA TE ZANIMA