Promotivna kampanja niz je oglasa koji dijele slične ideje i misli za promociju tvrtke, proizvoda, usluge ili događaja.
Zašto biste trebali razmotriti provođenje promotivne kampanje?
Mogli biste proizvoditi najbolji proizvod, ali trebali biste biti u stanju reći svojoj publici da imate ono što traže. To je ono što čini promotivnu kampanju!
Dobro osmišljena marketinška i promotivna strategija mogu vam pomoći da postignete dugoročni uspjeh, donijeti više prilika i osigurati profitabilnost svog poslovanja.
Uspješna promotivna kampanja podržava pozicioniranje robne marke, prenosi poruku, generira potencijalne kupce i stvara kupce. Bez promotivne kampanje dosezanje cilja može biti izuzetno teško.
Promotivni plan odlično je marketinško sredstvo kada je u pitanju lansiranje nove usluge ili proizvoda. Također ako planirate širenje vašeg tržišnog dometa u nove demografske dijelove.
Kada planirate promotivnu kampanju, imajte na umu da uspješna kampanja postiže sve sljedeće željene ishode i ciljeve:
- Vaša promotivna poruka dopire do ciljane i ciljane publike.
- Vaša publika razumije vašu poruku.
- Vaša poruka stimulira primatelje i oni poduzimaju mjere.
Pitanje je kako postižete te ishode svojom kampanjom. Postupak je prirodan, ali treba vremena za “planiranje”.
Pogledajte u nastavku 9 koraka koraka koji će vašu promotivnu kampanju pravilno pokrenuti.
1. Ideja, istraživanje i postavljanje ciljeva
Ideja ne bi nedostajalo što se tiče marketinga vašeg proizvoda. Ali, važno je odlučiti se za jednu ideju koja se najbolje ističe u vašoj industriji i među vašom ciljanom publikom.
Identificirajte svoju ciljnu publiku i navedite načine na koje možete doprijeti do nje.
Na primjer, ako ste marka mobilne opreme, mogli biste dobiti veći marketinški domet sponzorirajući događaj pokretanja mobilnih uređaja u svojoj zajednici.
To je savršena prilika da povećate prodaju svog poslovanja dok upoznajete zainteresiranu potencijalnu publiku, izlažete jedinstvene proizvode i komunicirate sa postojećom publikom.
2. Postavite cilj promotivne kampanje
Ništa ne privlači vašu publiku bolje od ciljeva vaše tvrtke. Često vidimo tvrtke kako na svojoj početnoj stranici pokazuju svoju misiju, viziju i ciljeve.
Moćan i uvjerljiv cilj može povećati pouzdanost vaše organizacije. Imajte na umu da se vaši ciljevi u promotivnoj kampanji malo razlikuju od vaše marketinške kampanje.
Promotivni ciljevi trebaju biti povezani s dugoročnim ili kratkoročnim ponašanjem ljudi koji su bili izloženi vašoj promotivnoj komunikaciji. Ti ciljevi moraju biti navedeni, mjerljivi i primjereni fazi razvoja tržišta.
Vaš marketinški plan započinje tek kada postavite svoje ciljeve i ciljeve poslovanja.
Marketinški stručnjaci često preporučuju da ciljevi budu specifični, mjerljivi, dostižni, realni i vremenski orijentirani.
3. Odredite komunikacijske kanale
U prvom koraku planiranja trebali ste definirati tržišta, proizvode i okruženje. Ove će vam informacije pomoći u odluci koji će komunikacijski kanali biti najkorisniji.
Morate se odlučiti da li ćete koristiti osobne komunikacijske kanale poput susreta licem u lice, telefonskog kontakta ili možda prodajna prezentacija.
Naravno možete se opredijeliti i za komunikaciju putem novina, časopisa ili čak izravne pošte.
4. Odredite svoj promotivni miks
Promotivni miks predstavlja kanale / alate koje marketinški stručnjaci koriste kako bi kompanija postigla svoje ciljeve.
Promotivni miks uključuje oglašavanje, odnose s javnošću, promocije prodaje i izravni marketing. Stoga u ovoj fazi odaberite svoj promotivni miks da biste komunicirali svoje poslovanje s kupcima i utjecali na njihovo poduzimanje radnji.
Vaš izbor promotivnih materijala / sadržaja može se temeljiti na vrsti proizvoda / usluge koju promovišete, vašem (nišnom) tržištu i vašim komunikacijskim kanalima.
Na primjer, ako promovirate sportsku odjeću, oglašavajte se na digitalnim platformama jer bi vaša ciljana publika mogla biti djeca.
Tu ćete trebati rasporediti resurse za promociju prodaje, oglašavanje, promidžbu i, naravno, osobnu prodaju. Ne štedite ni na jednom od ovih područja.
Morate stvoriti svijest među svojim kupcima da bi vaša promotivna kampanja uspjela. Dobro zaokružena promocija koristit će sve ove metode u nekom svojstvu.
5. Razvijte svoju promotivnu poruku
Promotivne kampanje prenose vašu poslovnu ideju potencijalnim kupcima. Morate poslati snažnu poruku koja izaziva emocije da biste ih uvjerili u kupnju vašeg proizvoda / usluge. Od ključnih riječi do glavne ideje, pobrinite se da budete zapaženi.
Do ove faze morate znati što vaš kupac očekuje od vaše tvrtke i u skladu s tim poslati promotivnu poruku. Ova povezanost s vašom publikom može vam pomoći da istaknete kako ste u skladu s njihovim zahtjevima.
Morat ćete sjesti sa svojim timom i usredotočiti se na sadržaj, strukturu, format i izvor poruke.
6. Izradite budžet za promociju
Postavljanje budžeta zaista je važno jer vam govori koliko možete uložiti da biste postigli svoj cilj. Možete napraviti procjene povrata ulaganja, postotaka prodaje i stope konverzije kako biste lakše odredili razuman proračun.
To uključuje određivanje raspored troškova po teritoriju i elemente promotivnog miksa. Odvojite neko vrijeme i odredite pristupačnost i postotak prodaje. Razbijanjem ovih troškova dobit ćete bolju ideju o procjeni potencijala uspjeha vaše kampanje.
7. Utvrdite djelotvornost kampanje
Nakon dodjele marketinških komunikacija, promotivni plan mora biti formalno definiran u pisanom dokumentu. U ovaj dokument trebali biste uključiti analizu situacije, rasporede za učinkovitu integraciju promotivnih elemenata u svoj marketinški splet.
Također ćete morati odrediti kako ćete mjeriti učinkovitost nakon što se ona primijeni. Kako se stvarna izvedba mjerila s planiranim ciljevima? Te ćete podatke trebati prikupiti tako da pitate svoje ciljno tržište jesu li prepoznali ili opozvali određene reklamne poruke, čega se sjećaju u vezi s porukom, kako su se osjećali prema poruci i je li ta poruka utjecala na njihov stav prema kompaniji.
8. Odredite kako ćete mjeriti rezultate ili uspjeh
Morate biti u mogućnosti izmjeriti ishod svoje promotivne kampanje. Svoje uvide možete pratiti na raznim kanalima koji vam pomažu da dosegnete ciljnu publiku.
Koristite alate kao što su Google Analytics ili drugi marketinški softver koji vas informira o kampanjama na temelju ciljeva i stope konverzije.
Učinkovitost svoje promotivne kampanje možete čak znati i provođenjem anketa o tome što vaši korisnici misle o poruci vaše marke, kako se osjećaju prema njoj ili je li to promijenilo njihovu percepciju vašeg brenda.
Društveni mediji najbolja su platforma za pokretanje promotivnih kampanja za mala poduzeća.
9.Ugađanje i ponavljanje
Najbolja stvar u promotivnoj kampanji je ta što možete izmijeniti svoju kampanju na temelju dobivenih rezultata. Uvijek je dobro praćenje kampanje i mijenjanje kampanje svaki put kad dobijete dobar / loš ishod te promocije.
Uvidi poput – aktivnosti koje su dobro funkcionirale, aktivnosti koje nisu i kako biste mogli preokrenuti stvari prema svom modelu promocije. Ovi vam aspekti mogu pomoći u usavršavanju vještina i stručnosti za sljedeću kampanju.