Korištenje interneta svakog dana raste diljem svijeta.
Marketing se uvijek fokusira na dostizanje kupaca. TV reklame, reklame za štampu, i jumbo plakati su samo neka od sredstava marketinga.
Internet nudi jedinstvene opcije promocije koje drugi marketinški mediji ne mogu ponuditi – mogućnost personalizacije sadržaja i mogućnost izgradnje odnosa s kupcima.
Činjenica da preko četiri milijarde ljudi diljem svijeta koristi internet govori o njegovom značaju.
No internet može biti snažan i sveobuhvatan subjekt, ispunjen videozapisima i receptima te novinskim člancima i stranicama e-trgovine. Ali kako putem interneta doći do željene publike?
Odgovor je internet marketing
Oglašavanje na internetu potiče digitalne kanale, uključujući e-poštu, društvene medije, internetske stranice i pretraživače, kako bi došli do svoje idealne publike.
Za razliku od tradicionalnih reklamnih medija, kao što su printane novine, internet omogućava dvosmjerne razgovore između vašeg poduzeća i korisnika. Što je idealno za stvaranje boljeg odnosa i zadržavanja klijenata.
Internetski marketing ključan je za uspjeh vašeg poslovanja u 2020. Ali, može biti teško razlikovati kratkoročne pobjede od učinkovitih dugoročnih strategija, zbog čega smo stvorili vrhunski vodič.
Navest ćemo najpoznatije marketing strategije kako bi se osiguralo da vaš posao dosegne prave ljude od te četiri milijarde.
Šta je internet / Online marketing?
Internetski marketing ili internetsko oglašavanje, oblik je marketinga koji koristi internet za pružanje promotivnih poruka klijentima putem digitalnih kanala kao što su tražilice, e-pošta, web stranice i društveni mediji.
Online marketinške strategije uključuju web dizajn, SEO, e-poštu, društvene medije, PPC i druge metode povezane s internetom.
Internet oglašavanje za privlačenje novih kupaca
Strategije internet marketinga možete koristiti za privlačenje novih kupaca. Da biste to učinili, morat ćete se usredotočiti prvenstveno na plaćene oglase na društvenim mrežama, tražilice i web dizajn.
Na primjer, mogli biste koristiti Facebookovu Lookalike Audiences da biste svoju poruku prenijeli pred publiku sličnu vašoj demografskoj osnovi. Ili biste mogli platiti utjecajnoj društvenoj mreži da dijeli slike vaših proizvoda.
Društvene mreže uz plaćanje mogu privući nove kupce vašem proizvodu, ali prije nego što previše investirate u jedan kanal na društvenim mrežama, trebali biste provesti istraživanje tržišta.
Time biste utvrdili koja je društvena mreža pogodna za vaš proizvod.
Da biste privukli nove kupce, također morate održavati snažnu prisutnost SEO-a.
Budući da dosta kupaca koristi Internet za istraživanje prije donošenja odluka o kupnji, nužno je da vaše poslovanje prednjači u pretraživanju povezanih ključnih riječi.
Napokon, presudno je da ulažete vrijeme i resurse na dizajn web stranica svoje firme.
Kad spomenuti kupci pronađu vašu web stranicu, vjerojatno će se osjećati spriječenima da vjeruju vašoj robnoj marki i kupe vaš proizvod ako ih vaša web stranica zbuni ili ne pomogne.
Iz tog razloga važno je odvojiti vrijeme za izradu web stranice prilagođene korisnicima.
Održavanje odnosa s vjernim kupcima
Internet promocija više je od privlačenja novih kupaca, već je i presudna za održavanje vjerne, dugoročne baze klijenata. A budući da privlačenje novih kupaca košta pet puta više nego zadržavanje postojećeg, ovo je jednako važan cilj.
Morali biste koristiti taktike e-pošte, blogova i društvenih mreža za povećanje svijesti o vašem proizvodu. Vrlo je važno njegovanje i zadržavanje vjernosti kupaca.
Imajte na umu da zadovoljni kupci/ korisnici vaših usluga kreiraju pozitivan imidž vaše kompanije.
Razmislite o slanju personaliziranih e-adresa bivšim kupcima kako biste ih impresionirali ili nadahnuli – na primjer, možete poslati popuste na temelju onoga što su prethodno kupili, čestitati im rođendan ili ih podsjetiti na nadolazeće događaje.
Marketing na društvenim mrežama
Marketing na društvenim mrežama uključuje i organski marketing i plaćeno oglašavanje putem matičnih PPC programa platforme za društvene medije.
Glavni ciljevi marketinških kampanja na društvenim mrežama često su izgradnja svijesti o brandu i njegovanje odnosa s kupcima, držeći vaš brend u prvom planu.
Jedna od marketinških platforma na društvenim mrežama je Facebook, gdje možete stvoriti temeljite stranice s puno informacija o svom poslovanju.
Danas, je sve veća upotreba Instagrama u svrhe promovisanja kompanija ili proizvoda.
Uz to, putem društvenih mreža možete prikazati osobnost vašeg proizvoda ili kompanije i čuti izravno od kupaca.
Razmislite o hostingu Twitter razgovora, objavljivanju anketa na Instagramu ili stvaranju zabavnih natjecanja na Facebooku.
Natjecanja i kampanje na društvenim mrežama izuzetne su prilike za interakciju s publikom, te odlična prilika za stvaranje odnosa s kupcima. Također nagradne igre vam mogu pomoći u rastu novih pratitelja ali i kupaca.
Promocija putem e-maila
E-mail reklamiranje praksa je privlačenja potencijalnih kupaca i povećanja prodaje putem komunikacije e-poštom sa svojim klijentima.
Poput društvenih mreža, cilj je podsjetiti korisnike da ste ovdje i predstaviti vaš proizvod.
Međutim, za razliku od društvenih medija, svojim prodajnim tehnikama možete biti otvoreni jer ljudi očekuju da će marketing putem e-pošte sadržavati ponude, najave proizvoda i pozive na akciju.
Morat ćete prikupljati e-poštu korisnika redovno, i kad kupuju, pa čak i prije nego što postanu kupac.
Možete upotrijebiti popuste za poticanje prijava na e-poštu, a usluga upravljanja e-poštom poput MailChimp-a omogućuje vam stvaranje pokrenutih automatskih odgovora koji će odmah poslati unaprijed izrađene kampanje e-pošte dobrodošlice kad se pretplate.
Sadržajno oglašavanje
Sadržajno oglašavanje je upotreba sadržaja objavljenog na mreži kako bi se privukli potencijalni kupci i uspostavilo povjerenje nudeći vrijednost.
To može uključivati stvaranje i objave na blogu objavljene na vašoj web lokaciji.
Sadržajni marketing mora se izvoditi s ciljem i treba ga koristiti zajedno s optimizacijom za tražilice.
Također biste trebali planirati redovito stvaranje sadržaja, ili ovaj marketinški put brzo gubi većinu svog momentuma.
Mrežno povezivanje
Mrežno povezivanje kada se pravilno izvrši, omogućuje vam izgradnju vrijednih odnosa na mrežnim forumima i grupama koji vam mogu pomoći u napredovanju vašeg poslovanja.
Mogli biste se sastati s vršnjacima i kolegama stručnjacima s kojima biste mogli sarađivati ili se udružiti za neki projekt.
Također, mogli biste pružiti vrijednost svojoj ciljanoj publici dijeljenjem svog znanja i rezultatom pridobivanjem nekih kupaca.
Bez obzira na sve, cilj ove vrste marketinga je isključivo izgradnja odnosa, a ne direktna prodaja.
Neka od najboljih mjesta za traženje mrežnih zajednica koja su relevantna za vaše poslovanje uključuju:
- Facebook grupe
- LinkedIn grupe
- Forumi industrije, poput Warrior for business ili Wedding Wire
- Forumi za pitanja i odgovore poput Quore
Bez obzira na to kako ste se odlučili za mrežno povezivanje, to je izvrstan način da pronađete potencijalne klijente i proširite svoje poslovanje – često besplatno!
Najbolje savjete koji se tiču internet marketinga možete pronaći na portalu infoarena.
Comments are closed.