back to top

Izrada logotipa za firme (VIDEO)

Izrada logotipa za firme je važan korak u izgradnji prepoznatljivog brenda.

Logotip treba da odražava identitet i vrednosti vaše firme, i treba da bude jedinstven i lako prepoznatljiv. Evo nekoliko koraka koje možete pratiti kako biste napravili logotip za vašu firmu:

Definišite svrhu i vrednosti vaše firme: Pre nego što krenete sa dizajniranjem logotipa, razmislite o tome šta vaša firma predstavlja i kakve poruke želite da šaljete svojim klijentima. Razmislite o svojim vrednostima, ciljevima i ciljnoj publici.

Istraživanje konkurencije: Pogledajte logotipe drugih firmi u vašoj industriji kako biste se inspirisali i dobili bolju predstavu o tome šta želite i ne želite u svom logotipu.

Odaberite stil logotipa: Postoji mnogo različitih stilova logotipa, kao što su slovni logotipi, ikonički logotipi, kombinovani logotipi, apstraktni logotipi, i druge opcije. Odaberite stil koji najbolje odražava vašu firmu.

Odaberite boje: Boje igraju važnu ulogu u logotipu, jer mogu da utiču na percepciju vaše firme. Odaberite boje koje se slažu sa vašom brend identitetom i ciljnom publikom.

Izradite skicu ili koncept: Pre nego što se upustite u dizajniranje logotipa na računaru, možete napraviti skicu ili koncept na papiru kako biste bolje razumeli kako želite da izgleda vaš logotip.

Dizajnirajte logotip: Možete koristiti grafički dizajn softver poput Adobe Illustrator-a, CorelDRAW-a ili online alata kao što je Canva da biste dizajnirali logotip. Ako nemate iskustva u dizajniranju, razmislite o angažovanju profesionalnog dizajnera.

Testirajte logotip: Pre nego što se odlučite za konačni dizajn, testirajte logotip na različitim veličinama i pozadinama kako biste bili sigurni da izgleda dobro u svim situacijama.

Prilagodite i finalizujte: Nakon testiranja, možda ćete morati da prilagodite dizajn kako biste postigli željeni izgled. Kada budete zadovoljni, finalizujte logotip i sačuvajte ga u različitim formatima kako biste ga mogli koristiti na različitim medijima i površinama.

Izrada logotipa

Logotip ostavljaju vizuelni efekt koji podsjeća kupce da, pa … postojiš! Ti i tvoj brend! Drugim riječima, logotipi mogu stvoriti snažne vizuelne asocijacije na posao. To pomaže kupcima da imaju na umu tvoj brend, a ako još nemate logo, neophodna je izrada logotipa za firme.

Razmisli o brendovima poput Nikea ili McDonaldsa, čiji su logotipi toliko sveprisutni da ih se odmah može prepoznati sa ili bez da njihovo ime piše. Nije neka novina da je logo dobar dio identiteta tvog brenda.

Zbog čega je važan logotip?

Preko logotipa upoznaješ ljude sa svojim brendom. Uspješan logotip je više od pola posla, samim tim uspješan logo je simbol po kojem tvoj brend postaje prepoznatljiv. Izrada logotipa nije jednostavna i trebali biste posao prepustiti profesionalcima, koji će vaše želje pretvoriti u djela.

Logo može biti slika, tekst ili njihova kombinacija. Logo je zaštitni znak; na primjer, IBM ili NASA. Neke marke odabiru sliku ili simbol kao svoj logotip. Apple ili Target primjeri su piktografskih logotipa. Napokon, neki odluče koristiti kombinaciju slike i teksta za svoj logotip, poput Adobea. Logotipi su prilika da budu jedinstveni i zaista pomognu vašem brendu da se istakne. Kada biraš dizajn logotipa, razmisli o efektu koji će imati na tvoju željenu publiku.

izrada logotipa za firme
Grafički dizajn

Kakva bi trebala biti izrada logotipa?

Kvalitetna izrada logotipa te izdvaja od tvoje konkurencije. Možda je najtemeljnija funkcija logotipa davanje tvom brendu ili kompaniji jedinstvene oznake koja te razlikuje od ostalih kompanije.

To je posebno važno ako vaše poslovanje ima konkurenciju (što čini 99,9% njih). Prije nego što napraviš logotip za svoju kompaniju, trebaš prvo istražiti tržište. Istraži svoju konkurenciju kako bi na osnovu toga mogao biti unikatan i prepoznatljiv.

Sad kad znamo koja je funkcija logotipa, bacimo se na novi sektor. Sektor zvani izrada logotipa, od čega su napravljeni isti? Da li je sastojak  zvjezdana prašina, čips od čokolade, reciklirane društvene igre?

Jako blizu, ali ne sasvim!

Iako nema tačnog odgovora na ovo pitanje, možemo proći kroz određene elemente koje zahtjeva izrada logotipa. Prije nego što započneš s dizajniranjem, razmisli o namjeri svog logotipa. Šta želiš poručiti tim logom o svom brendu? Zatim razmisli o alatima sa kojim želiš raditi. Hoće li tvoj logotip biti samo tekstualni ili će sadržati neku sliku?

Pa tako bitne komponente u izradi logotipa su:

-Tipografija (tekstualni dio-slovo,riječ ili cijeli naziv kompanije)

-Slika (Tipografiju ponekad prate simboli ili ikone. Oni mogu biti reprezentativni ili sastavljeni od apstraktnih geometrijskih elemenata. U određenim slučajevima logotipi uključuju i ukrasne elemente kao što su crtež ili vizuelne interpunkcije – poput malih zvjezdica ili isprekidanih linija – koji ne moraju stvoriti određenu, samostalnu sliku.)

– Boja (Pored forme dolazi boja. Logotipi mogu biti crno-bijeli, jednobojni ili raznobojni. )

-Kontekst( U nekim slučajevima logotip se definiše i kontekstom u kojem se koristi.

Statički ili dinamički elementi

  • Statični logotip – onaj koji izgleda isto svuda.
  • Dinamični logotip – onaj koji se mijenja u zavisnosti od konteksta.

Jako bitna, a pri tome nepomenuta stvar,koja igra veliku ulogu u izradi logotipa, je grafički dizajn tvrtke Vendi. Prva jako bitna stvar je prije svega što te posavjetuju, nakon što dobiju više informacija kakav logotip treba tvoj brend.

Zatim tim dizajnera razmijeni ideje kako dizajnirati tvoj logotip i kako ga učiniti posebnim. Onda počinje rad sa konceptom, izrada, dovršavanje dok ne bude u potpunosti spreman za ispis na pregled. Nakon potvrde koncepta, dobijaš sve potrebne datoteke. Sve segmente pa i grafički dizajn tvrtke Vendi uzima u obzir pri izradi logotipa. I najbitnija stvar drže se dogovorenih rokova.

Nakon što napravite svoj logotip, ne zaboravite da ga registrujete kao zaštitni znak ako je potrebno, kako biste zaštitili svoje intelektualno vlasništvo. Takođe, logotip treba da bude dosledno korišćen u svim marketinškim materijalima i komunikaciji kako bi se postigla prepoznatljivost vaše firme.

Preporuka:

MOŽDA TE ZANIMA