back to top

Razmišljate o radu na kruzeru? Ovo su činjenice koje bi trebali znati i o kojima se manje govori

U nedostatku adekvatnih poslovnih prilika i malih plata na istim ili sličnim poslovima, mnogi naši poznanici i prijatelji često se odlučuju da postanu radnici na turističkim brodovima.

Izbor zanimanja je različit, a mnogima rad u ovakvom okruženju zvuči kao posao iz snova.

Iako nisu najgori niti najbolji, ovi poslovi, kao i svi drugi, imaju svoje dobre i loše strane.

Sigurno ste od bliskih ljudi ili poznanika slušali njihova iskustva o radu na brodovima, o prelepim destinacijama, često glupim i opterećujućim pravilima, ali i o divnim poznanstvima sa ljudima sa različitih krajeva sveta.

Pored svih informacija koje možda imate, kruzer nudi poseban vid turističkog i radnog iskustva, a mi smo izdvojili nekoliko činjenica koja se tiču rada na kruzerima o kojima možda do sada niste dovoljno znali.

Članovi posade kruzera imaju mnogo mogućnosti za posao

Industrija krstarenja je i dalje rastuća, nastavlja da se širi neprestano, a mogućnosti za ljude koji traže karijeru na brodovima i moru, po svemu sudeći, neće uskoro nestati.

Broj posade varira i od veličine kruzera, ali postoji mnogo različitih pozicija na brodu, od kapetana i oficira preko muzičara, konobara, kuvara, terapeuta, frizera ili lekara, svaki brod je osmišljen da udovolji posetiocima, ali i pruži radnicima uslove za rad i odmor.

rad na kruzeru
Rad na kruzeru

Obuka za nove članove posade

Zavisno od pozicije, ali svaki novi član posade mora proći neku vrstu profesionalne obuke kako bi se agenti koji pronalaze i obučavaju radnike uverili da je taj pojedinac opremljen svim neophodnim znanjima koja se od njega očekuju na određenoj poziciji.

Zavisno od kompanija, ti kursevi mogu trajati od nekoliko dana do nekoliko nedelja, a sastoje se od teorijskog i praktičnog znanja. Tokom kursa polaznici uzimaju učešće u individualnim i grupnim aktivnostima.

Ugovori uglavnom traju od 2 do 9 meseci

Nakon uspešno završene obuke, članovima posade se nudi ugovor, koji obično traje od dva do devet meseci. Odmor se dogovara sa poslodavcima, ali ukoliko je reč o dužem ugovoru moguće je čak i da se podeli pa tako neko može raditi četiri meseca u kontinuitetu, uzeti dva meseca pauze nakon toga, a onda se vratiti i završiti ostatak ugovora.

Ipak, većina bira da radi ceo ugovor odjednom, a često izbor i nije moguć.

U zavisnosti od trajanja ugovora najčešće se može i zaraditi lepa količina novca, a osim od trajanja mnogo zavisi od radnog mesta, pozicije i iskustva na brodovima.

Takođe, zanimljivo je da mnogi ta znanja sa obuke i sa prakse kroz rad kasnije iskoriste u životu da pokrenu i privatan biznis. Dobar primer su kuvari koji se često odluče da otvore svoje restorane jednom kada se vrate “na suvo”.

Prilika za unapređenje za članove posade

Prvi ugovor obično znači i početnu poziciju, a oni koji imaju veće ambicije i žele više godina da provedu na brodovima mogu očekivati unapređenje kroz činove.

Postoji mnogo primera gde ljudi krenu karijeru na jednom radnom mestu, pri jednoj vrsti zanimanja na brodu, a zatim se prekvalifikuju i pređu na sasvim drugu poziciju koja njihovom senzibilitetu više odgovara.

Mnogo je njih koji dugi niz godina rade i žive po brodovima, kojima ovakav život savršeno odgovara i nemaju nameru skorijeg povratka na kopno.

Decenije radnog staža

Svaki početak je težak, ali oni uporniji koji pronalaze određenu strast u brodskom životu i radu zaista grade karijeru u nekoj od velikih korporacija koje se bave ovom vrstom turizma.

Mnogi traže najbolje uslove za sebe i svoj razvoj, a kada takva osoba pronađe okolinu koja vrednuje njegov trud i rad neretko se dešava da se više od 10 ili 20 godina zadrži u istoj kompaniji i istoj ovoj industriji.

Što veći staž to veća prednost prilikom dogovaranja oko ugovora, odmora ili drugih pojedinosti.

Upoznaješ svet, ali ne odmaraš

Ljudi koji slušaju o radu na kruzerima izbegavaju da slušaju o teškim danima, uvek usvajajući one lepše priče o kristalnim plažama, neverovatnim fjordovima, mediteranskim gradovima i istorijskim spomenicima.

Ipak, istina je da se iza svega krije naporan rad, uz pomešane emocije i trenutke u kojima se preispitujete oko svojih izbora.

Rad na kruzerima definitivno nije za svakoga, ali i dalje pruža odlično životno i radno iskustvo.

Život posade je često porodična stvar na brodovima za krstarenje

Kompanije imaju tendenciju da supružnicima zaposlenim u istoj kompaniji izađu u susret. Oni bračnom paru daju šansu da se zajedno prijave za rad na istom brodu i da dele istu kabinu.

Na ovaj način mnogo porodica funkcioniše, a odličan je način da se porodični budžet puni iz dva izvora i bez mnogo nepotrebnih troškova.

Hrana za posadu je drugačija od hrane za goste

Ovo uglavnom zavisi od politike kompanije. Kod nekih kompanija obroke za osoblje pripremaju kuvari u posebnoj kuhinji. Često se na meniju nađu tradicionalna jela članova posade pa tako Indijci, Filipinci ili Evropljani imaju prilično različit ukus kada je reč o hrani.

To je uglavnom pozitivna strana, mada ukoliko postoji bilo kakav problem menadžeri zaduženi za kuhinjski deo pokušavaju da reše novonastale probleme.

S obzirom na činjenicu da rad na brodovima ne prestaje i podeljen je u smenama, tako članovi posade imaju pristup hrani i piću tokom čitavog dana ili noći.

Razmislite i procenite. Ako mislite da je ovo prilika za jedno drugačije iskustvo, nova poznanstva i zaradu nemojte oklevati nego probajte. Život na kopnu nigde neće pobeći. Barem još neko vreme.

Pročitajte i ove članke:

MOŽDA TE ZANIMA