Mnogi kažu da se uspješnim poduzetnikom ne postaje, već rađa. Iako je to tema za sebe, činjenica je da postoje određene stvari koje možemo naučiti od drugih, uspješnijih i iskusnijih.
A u svijetu biznisa, jedan od simbola uspjeha upravo je Steve Jobs, čovjek koji je kreirao vlastitu filozofiju i koja je, u rezultatima, potvrdila svoju vrijednost.
Autor Gaj Kavasaki je, upravo inspirisan Jobsom, s kojim je imao priliku da surađuje i čiju karijeru je pomno pratio sve do njenog kraja, opisao pet lekcija na kojima može zahvaliti Jobsu, a mi ih prenosimo u nadi da će i vama pomoći da u gradnji vlastite uspješne priče.
Ljudima ne možete govoriti šta će im se sviđati
Ljudi mogu da vam kažu šta je ono što im se dopada, a to se obično odnosi na nešto što već postoji, samo je bolje, brže i jeftinije. Recimo, tokom osamdesetih, Appleovi kupci su željeli bolje, brže i jeftinije Apple II računare. Niko nije tražio Macintosh, a to je upravo ono što su dobili.
Uspješni poduzetnici mogu da stvore ono što ljudi nisu u stanju da izraze
Stručnjaci vam ne mogu reći šta je ono što bi trebalo da radite. Stručnjaci su dobri kako bi vam rekli šta je to što ne valja sa vašim proizvodom, ali oni vam ne mogu reći kako da ispravite ono što ne valja niti će, baš kao i kupci, moći da vam kažu na koji način da se pozicionirate bolje od drugih.
Akcija je na sljedećem zaokretu
Tokom 1830-ih, sakupljače leda zbrisale su fabrike za led. Tokom 1850-ih, fabrike leda zbrisale su kompanije za proizvodnju frižidera. Borba na utabanoj stazi može dati rezultate, ali prave inovacije nastaju onda kada dođete do sljedećeg zaokreta ili ga sami stvorite.
Dizajn je važan
Možda nije važan svima, ali je dovoljno važan da ima moć da napravi razliku. Funkcionalnost sama za sebe više nije dovoljna; sada vaš proizvod ili usluga moraju da rade svoj posao na elegantan i zadovoljavajuć način. Steve Jobs i Apple su zauvijek podigli očekivanja ljudi.
Vrijednost nije isto što i cijena
Cijena je broj odštampan na papiru. Vrijednost predstavlja sveukupnost troškova i dobiti koje donosi jedan proizvod. Nešto sa višom cijenom ponekad može imati i veću vrijednost jer dovodi do smanjenja troškova – kao što je, recimo, obuka – i dovest će do boljih rezultata. Nemojte se fokusirati na cijenu, već na osiguravanje i iskazivanje vrijednosti.
Jobs je zagovarao ideju da neke stvari, kako bi se u njih povjerovalo, najprije moraju biti viđene. Skeptici odbijaju da povjeruju u nešto sve dok se svojim očima u to ne uvjere. Ako hoćete da budete poduzetnik, morate vjerovati u svoju ideju. Zato je Steve Jobs promjenio svijet, dok su ostali čekali da svijet bude promjenjen.
Comments are closed.